HOFF
About HOFF
シューデザイナーとして経験を積んだ森永潤一郎と、インテリアデザインを本業とする上野卓史(Leif.designpark)がカーディングレザーに出会ったことでHOFFの原型が立ち上がる。3年間の準備期間を経て、2015年本格始動。
Official launch in 2015 directed by Leif.designpark after 3 year of preparation since the primitive concept when Junichiro Morinaga, an experienced shoemaker, and Takashi Ueno (Leif.designpark), an interior designer, met carding leather.
見落とされていた素材、職人の技術を流通させることで、新しく人・会話・アイデアが集まる場所が生まれる。時代性は持ちつつも、流行に左右されない、定番としてのものづくりを目指します。
A circulation and awareness of materials and craftsmanship, we believe they would breed scenes which people, conversations and ideas come together.
HOFF tokyo aims at creating standard beauty of art which never get influenced by any trend.
About Material
通常、靴やカバンを製作する際に、革の厚みを揃えるために「漉く=carding」作業を行います。残された漉革は、有効利用されることが少なく、廃棄されることもあります。HOFFはこの漉革に注目し、表面がない漉革ならではの味を活かす事ができないかと思い立ちました。 考え方の転換、デザインの力によってネガティブをポジティブへ昇華させることこそ、HOFFの本領であるといえるでしょう。私達はこの革をCarding Leatherと呼び、ステーショナリーアイテムに落し込むことを考えました。 2015年春よりHOFFのもの作りは、その漉きの作業でうまれた両方の素材、吟面(GRAIN LEATHER)と床革(CARDING LEATHER)を使用し、日本の工房で生産される新しい“形”を追求したコレクションになります。
Traditionally, some parts of the leather are discarded in order to ensure that the leather maintains the same thickness to makeshoes and bag.The remaining end without the outer layer is less used effectively and sometimes disposed.That is the material created to use for HOFF products,what we call "Carding Leather".We remarked its unique and distinctive taste, tried utilizing to produce useful and simple product. Speciality of HOFF tokyo is to sublimate a negative into a positive by converting conceptionwith a power of design. Since Spring 2015, HOFF adopts hybrid collections of both leather from the process mentioned above, which are called Carding leather and Grain leather.
初入荷
洗練されたデザインとカラー。
そのカラーバリエーションはおよそ10色以上もあります。
素敵な色合いの中でも1番惹かれたパープル。
素材は使い込む程に艶と味わいが増すタンニン鞣し革。
ワイルドでタフなイメージとは違いとても薄く繊細な仕上がりに驚きです。
素材上ありがちな「クラフト感」は出したくなかったという作り手の拘り。
細部までの丁寧な作りがシンプルなデザインと相まって本当に美しいです。
初めての入荷アイテムとして選んだのはEnvelope Long Wallet.
デザインのインスピレーションはEnvelope(封筒)
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